ONS SPORTAANBOD

FITNESS

Fitness is een trainingsvorm gericht op het verbeteren van de lichamelijke fitheid, die bestaat uit conditietraining, vetverbranding, spierversteviging, spieruithoudingsvermogen en spierkracht.  


Conditietraining

Met conditietraining verbetert je algehele fitheid. Hierdoor zul je meer energie krijgen. Ook verbetert het je uithoudingsvermogen.


Vetverbranding

Vetverbranding vindt plaats op het moment dat je langdurige inspanning levert. Je lichaam zal dan je vetreserves gaan aanspreken om zichzelf te voorzien van brandstof. Om tijdens het sporten vet te verbranden is een cardio training dan ook het meest voor de hand liggend. Echter is het ook zo dat als je meer spiermassa ontwikkelt, je op de langere termijn ook meer vet gaat verbranden. Dit doordat er dan meer spiercellen zijn die moeten worden voorzien van brandstof.  

Voor het afvallen geldt dat een goed voedingspatroon ten alle tijden de basis is. Hierbij bieden wij het programma van SlankGarant


Spiertraining

Spierversterkende oefeningen zijn belangrijk om lichamelijke klachten aan spieren en gewrichten te voorkomen. Bij bestaande klachten kun je door doelgerichte oefeningen deze ook vaak verhelpen. 

GROEPSLESSEN

Club Yoga


Club Yoga is bedoeld voor iedereen die bewust wil werken aan een sterk en flexibel lichaam. 

Met Club Yoga werk je aan kracht, flexibiliteit, balans en interne rust. Een sterke geest in een gezond en fit lichaam, daar werk je aan. Een Club Yoga sessie is inspirerend en uitdagend op uiteenlopende vlakken dankzij de diverse body & mind stromingen die verweven zijn in de les. Naast yoga bevat deze les ook elementen uit de Tai Chi en Pilates. 

De prachtige klanken in de muziek ondersteunen de bewegingen optimaal, waardoor je helemaal op kan gaan in de training!


HIIT (High Intensity Interval Training)


Of je nu wilt afvallen, je conditie wilt verbeteren of sterker wilt worden, met de HIIT training kun je al deze doelen bereiken. Dat zal ook de reden zijn dat deze vorm van training op dit moment ontzettend populair is.


HIIT is een afkorting van High Intensity Interval Training. Het betekent dat de training is opgedeeld in intervallen (gedeeltes), afwisseling tussen intensieve oefeningen en korte rustperiodes. Je lichaam moet dus telkens opnieuw een inspanning leveren.


Voordelen van HIIT:

- een boost voor je stofwisseling

- veel bereiken in minder tijd

- afwisselend

- doorzettingsvermogen



Zumba


Lekker bewegen en ook nog eens lol hebben, dat is Zumba! Het is een geweldige latin workout met o.a. Salsa, Merengue, Flamenco, Reggeaton, Rumba en Latin dance. Zumba is spierversterkend en goed voor de conditie en coördinatie. De lessen bevatten veel herhalingen, waardoor iedereen mee kan doen.



GroupCycle


Cycle is staand of zittend fietsen op een speciale stationaire fiets (hometrainer) op lekkere opzwepende muziek. Tijdens de workout wordt de weerstand van de fiets aangepast, afhankelijk van het tempo en de soort oefening. Door de wisselende ritmes en technieken (staand, zittend) ontstaat een positief trainingseffect op hart, longen en beenspieren.

De weerstand kan per individu verschillend afgesteld worden. Je bepaalt dus zelf hoe zwaar je training wordt!


Group Cycle Connect is ‘s werelds eerste en enige indoor cycling fiets die uw training bijhoudt, zodat gebruikers hun prestaties kunnen verbeteren door een meeslepende rijervaring. Het combineert een uniek ontwerp met baanbrekende verbindingsmogelijkheden en een geweldig gevoel!


Effecten:

- Het hart wordt sterker

- De longinhoud vergroot zodat er meer zuurstof opgenomen kan worden

- Het stimuleert een regelmatige bloedsomloop zodat de spieren beter worden doorbloed

- Je spieren worden elastischer zodat verzuring en aanhechtingspijnen minder voorkomen

- De been- en rugspieren worden veelvuldig gebruikt en dus getraind



Club Power


Club Power is de snelste manier om een betere conditie te krijgen en lichaamsvet te verbranden. Je traint je spieren met gewichten. Club Power is voor iedereen die kracht wil toevoegen aan een aerobic-workout. De bewegingen zijn simpel en daardoor kun je met Club Power kracht en zelfvertrouwen ontwikkelen. Pittige muziek en een uitdagende choreografie begeleiden je tijdens een les die 55 minuten duurt.

Je gebruikt een step, een halter en een serie gewichten. Als je nog nooit met gewichten hebt getraind, dien je met lichte gewichten te beginnen. Na een aantal lessen weet je welk gewicht bij jou past. Als je het niet zeker weet, kun je het natuurlijk ook de instructrice vragen!


De voordelen van Club Power:

- je slankt af, want per les verbrand je circa 600 calorieën

- maakt je sterker

- maakt je fitter

- vormt en versterkt je spieren

- verbetert je botdichtheid (helpt botontkalking te voorkomen)

- je levert een flinke prestatie



Pilates


Pilates is een must voor iedereen!


Het is een oefenmethode die is ontwikkeld door Joseph Pilates. Hij had een slechte gezondheid en ontwikkelde oefeningen om deze te verbeteren. De oefeningen bleken zo effectief dat Pilates zich ontwikkelde tot een sport die over de hele wereld gedaan wordt.


Tijdens deze groepsles werken we met een functionele aanspanning van de core, vooral buik, rug en bekken. Daarnaast is er ook aandacht voor de ademhaling.

De eenvoudige maar soms ook gevorderde oefeningen worden gecontroleerd uitgevoerd.


Het hele lichaam is betrokken bij Pilates maar de nadruk ligt op de romp, de kern van ons lichaam. Door de (dieper liggende) spieren in de romp te versterken, creëren we een goede houding, meer stabiliteit en balans en een krachtig en soepel lichaam.



Dance 4 youth


Lekker bewegen en ook nog eens lol hebben, dat is Zumba! Het is een geweldige latin workout met o.a. salsa, merengue, flamenco, reggeaton, rumba en latin dance. Zumba is spierversterkend en goed voor de conditie en coördinatie. De lessen bevatten veel herhalingen, waardoor iedereen mee kan doen.


Er zijn elke week 2 lessen!

Donderdag 17:00 - 18:00 uur
Kinderen vanaf groep 3 t/m groep 8

Donderdag 18:00 - 19:00 uur
Jeugd vanaf 13 jaar



Cross 4 youth


Tijdens deze lessen zullen kinderen in een leuke en passende vorm aan hun (kracht) uithoudingsvermogen werken. De les is geschikt voor kinderen vanaf groep 3.



Kickboks 4 youth


Iedere vrijdagmiddag bieden wij voor kinderen tot 13 jaar kickboksen aan. Tijdens deze trainingen worden er technieken aangeleerd. Deze lessen zijn niet wedstrijd gericht en plezier staat voorop.